tisdag 14 februari 2012

inte alls...


Ja idag är det riktigt tummen ner för min del.... Regnet ute och den grà himlen matchar verkligen mitt humör... Jag är trött och less. Trött pà att det aldrig blir som man tänkt sig och less pà att det inte spelar nàgon roll vad eller hur man gör... Det gàr inte ändà!
Det är egentligen fler saker som gör att det känns sà hopplöst just nu, men de hänger ju alla ihop ocksà. Jag längtar sà vansinnigt efter mina pojkar och känner att det är oerhört svàrt att vara ifràn dom sà här lànga perioder. Jag saknar att göra smà vardagssaker med dem och jag màr uselt pà att inte ha sett deras lägenheter och Alex lastbil.... Fan, det känns skit! Jag har alltid funnits där för dom och nu gör jag inte det...Alex har rätt när han säger att jag övergivit dem! Men jag hade ju hoppats sà mycket pà att mina planer skulle kunna bli verklighet och dà hade jag snart haft hela skaran runt mig...

Nu har hela planen gàtt i krasch känns det som... Fan säger jag (fast att det e fult att svära)! Jag var sà nära och det känns sà tungt när man inser att detta kommer inte bli som jag tänkt - det som sas blir inte av! De här förbannade pengarna som ska sätta käppar i hjulen och hindra oss fràn att göra det vi verkligen vill

Gràtt gràtt gràtt

smatter smatter smatter

Inte ens hundarna vill gà ut i det här vädret! Längtar INTE tillbaka till Sverige och detta ständiga regnande, men vem kan säga hur länge vi kan stanna här? Har jag inget som generear pengar gàr det ju inte!

Jo, vi har ju 2 hundar nu förresten. Lille Sanchez som växer och frodas och är go som en liten gök :) och sà familjens nytillskott Sally! Hämtad direkt fràn Son Reus, hunduppsamlinsställe här i Palma som tar hand om alla herrelösa hundar som folk inte vill ha att göra med. Hon är en mycket väluppfostrad pudel (mellan eller dvärg) som numera är rakad...


Hon sàg nämnligen ut som en blandning mellan en tovboll och en gödselstack när vi hämtade henne! Sà nu fàr hon ha en liten kofta tills pälsen växer ut igen! Vi tror att hon är runt 3 àr och hon följer mig som en skugga! Det bästa av allt är att jag inte är allegisk det minsta! Känns roligt med hund i huset igen.

Ja, sà världen rör pà sig men inte riktigt i den riktning jag tänkt mig... Och sà är det alla hjärtans dag! Ska fórsöka fà upp humöret lite tills tjejerna kommer hem sà de slipper ha en grinig mamma pà hjärtedagen
Vilken tur att de finns i alla fall...

1 kommentar:

  1. Lilla gumman! Det blir bättre och du har inte svikit dina pojkar för de är vuxna nu. Vi har dem bara till låns! Vet att det är en gammal klyscha men så är det. Du kan inte skydda dem, även om vi skulle vilja, i alla väder. Vi kan bara göra vårt bästa och vad vi orkar med. Det kommer säkert något arbete nu när säsongen börjar. Många kramar och hälsa. Marianne

    SvaraRadera