fredag 3 februari 2012

Vi som är artister

Jo, för det e vi i vàr familj :) Tycker vi själva i alla fall... haha...E sà underbart att se tjejerna hàlla pà att uppträda gàng pà gàng, sà som jag själv alltid gjort och även pojkarna :) Nästa vecka ska vi fà hit en privatlärare till Stella i gitarr och sàng. Det är meningen han ska komma en gàng i veckan och träna med henne. Det är ju det hon älskar att göra sà jag hoppas det funkar fint mellan dem. Diana spelar flöjt för fulla muggar och vi andra ber oftast en stilla bön... "har hon inte övat färdigt snart???" Man kan ju hoppas att flöjtfasen gàr över snart och gàr in i ett behagligare instrument (sorry alla flöjtdiggare men blockflöjt e bara för mycket!!!) som pà bilden där hon spelar gitarr....


I tisdags var vi även och prövade pà tennis för tjejerna. Hade trott att Stella, som är äldst och mest sportig av dem, skulle vara den som tyckte det var roligast... Men ack vad jag bedrog mig! Hon var inte alls pà medans lillsyrran fullkomligt älskade det! Ja sà kan det bli ibland! Vi fàr testa nàn gàng till sà fàr vi se sen. Det var dessutom inte bara tennisen i sig som var kul, utan att lärarna pratade spanska med dem och de förstod ganska mycket, men lär sig sàklart mer för varje gàng! Det e ju bästa sättet att lära sig - i verkligheten!


Förutom detta har det varit en händelserik vecka, nàgot som passar mig utmärkt efter all dötid jag haft det senaste àret...
Jag är sàààà nöjd med min lille hundbäbis Sanches. Han är bara helt ljuvlig och följer mig som en skugga :) Vi var pà ett "refuge" igàr för att försöka hitta en kompis till honom men de var för stora i storleken, de valpar som fanns där, sà vi letar vidare. Han är ju garanterat pudel i men han màste vara en annan liten ras ocksa för han e sà otroligt liten, som en chihuahua i storlek ungefär. Kanske yorkshireterrier, tax, shih tzu eller nàgot annat liknande. Hans svansföring e precis som en chi´s men... ja vi fàr se när han blir större. Helst hade jag köpt en liten chihuahuakompis men tyvärr har jag inte de ekonomiska möjligheterna just nu :(



Sen hàller jag som vanligt pà med mina framtidsplaner och jag HOPPAS att vi kan fà ett besked senast nästa vecka.... Det fatts sà lite nu liksom..... Jag har en sàdan superplan och är sà supersäker pà att den är bra... sà, som sagt, jag vill!!!!! Namnet är klart och loggan pà G!!!!!
Wish me luck!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar