söndag 29 januari 2012

Med hund !!!!


Jo, sà e det! Besökte marknaden i Felanitx pà östra Mallorca idag och där i ett gathörne stod ett "alkispar" med tvà smà hundvalpar som de hade satt ner pà marken. De var smutsiga och rädda och genomblöta i det kalla regnat som Mallorca bjöd pà idag :(
Special price for you - 15 euros... sa mannen pà knacklig engelska! Hur säger man nej till det? Hur kan man bara gà förbi och lämna dessa smà där? En kvinna plockade upp tiken och betalade 20 euro för den, synd det hade varit bättre att köpa bägge tvà. Sà hade de haft sällskap av varandra.
I vilket fall som helst sà hade hannen slunkit in innanför min jacka och hans lilla hjärta slog sà snabbt sà det var inte möjligt att ta ut honom. Vi blev med hund helt enkelt. Diana, min minsting, tog fram sin plânbok och betalade mannen utan tänder trots att hon var rädd för honom...



Marknaden i sig tappade liksom mening efter detta sàklart men det var egentligen ganska vackert. Denna härliga stora byggnad var det första man sàg när man kom in i byns centrum och jag trodde först det var en kyrka... men inte! Här höll stadens saluhall hus! Grönsaker och frukter i alla slags färger och storlekar! Helt fantastiskt!

Efter att vi kom hem badade vi den lille krabaten och försökte fà honom hemmastadd. Han var superhungrig och försökte fà i sig torrfodret som inte ens hade hunnit mjukna i vattnet jag lagt det i. Det märktes att han inte var van vid vanlig mat. Förmodligen har de tagit honom direkt fràn mamman.
Ja, nu är han i alla fall glad och nöjd och springer som en liten skugga efter tjejerna :) Vi tror att han ska fà heta Sanches - liten spansk touch - trots att bàde jag och mina fb-vänner tyckte att Owe var ett bättre namn!

Att det är pudel i honom vet jag men jag förstod inte riktigt var det andra var för ras sà det blir spännande att se ...

2 kommentarer:

  1. Men åååå den lilla kan man ju inte säga nej till!!!

    SvaraRadera
  2. Nej... det gick inte... i morgon ska vi till ett "shelter" för upphittade hundar och se om vi kan hitta en kompis :)
    Helen

    SvaraRadera