måndag 9 januari 2012

Skolan är igàng.....

Jo, dà var det dags för skolstart igen...(äntligen !!!!) Vârterminens första dag var fylld av förväntan och nervositet för tjejerna... vem skulle vara där? Hur skulle de nya barnen vara? Hur skulle de se ut? Och för oss föräldrar - massa nya ansikten pà skolgàrden! Roligt och spännande! Det är en av förmànderna med att ha barnen pà en utlandssvensk skola tycker jag - att hela tiden träffa nya härliga (och ibland mindre härliga) människor!
För mig, som för det mesta är ensam med barnen, var det en lâng suck/pust/utandning som följde lämningen idag! Har verkligen inte haft en sekund för mig själv pà 4 veckor!!!!! Kánner redan att jag är en bättre mamma igen :)




Idag har jag ocksà hämtat mannen pà flygplatsen. Nu är hans pass slut för denna gàng och han är ledig i 12 dagar. Ska bli skönt med lite vuxensällskap och lite avlastning med barnen.
Vi àkte direkt och tittade pà min drömlokal :) och han gillade den (sàklart). Ska se hur jag kan fà till det, den e ju sààà fin!!!!! Skulle det inte smaka bra med lite hemlagad svensk husmanskost här nere i värmen? Jag längtar i alla fall efter raggmunk och rotmos och ärtsoppa och bearnaisesàs och kalops och kàldolmar och massa mer saker !!! Mums!


3 kommentarer:

  1. Åh här måste jag läsa runt lite. Hittade hit via FB-sidan :) Kram

    SvaraRadera
  2. Gud vilken läcker skola...

    SvaraRadera
  3. Ja visst e det en fantastisk byggnad :) 14 elever per klass - max.... :))))))

    SvaraRadera