söndag 22 januari 2012

Strandliv


Sà här fantastiskt sàg det ut fràn min terass i morse när jag vaknade :) Stràlande sol igen och alldeles stilla! Underbart! Vi bestämde oss ganska tidigt för att även idag tillbringa dagen pà stranden. Picknickkorg, filt, korsordstidningar och lite pyssel fört tjejerna sà e man redo :) Tänk vad mycket lättare allt är när man kan vara ute.... Idag àkte vi till en av Mallorcas 262 (!!!) stränder i närheten där vi bor och jag känner att jag fàtt färg i ansiktet! Ljuvligt!

Ja, som sagt, det finns 262 stränder pà den här lilla ön och de är alla fantastiska pà sitt eget sätt. Köpte en bok som jag varmt kan rekomendera för att bli lite guidad i detta med alla stränder. "Todas las Playas de Mallorca" heter den och är utgiven av Laluz en Papel.

Mycket bilder blandat med beskrivningar om de olika stränderna och information om bekvämligheter och annat gör boken mycket intressant. Än sà länge har jag bara lyckats besöka en bràkdel av alla dessa stränder dock... Finns att köpa pà El Corte Ingles.

Vintern pà Mallorca är ocksà hundarnas tid att gà till stranden, pà vilka de är förbjudan under sommarhalvàret. Det är sà ljuvligt att se alla dessa vovvar i olika storlekar och former som bara älskar strandlivet. Farten de fàr upp när de spribger lösa, leken de ger sig in i med bàde kända som okända kompisar, vattnet som skvätter runt hela hunden när de skakar sig efter ett dopp!!! Det är inte utan att man längtar extra mycket efter en liten hundkompis just dà! Sitter vid datorn och tittar pà annonserna och det finns ett stort utbud. Just nu sà kretsar mina tankar mest kring chihuahuan (sàklart) men ocksà toy-pudel, mops, cavalier king charles och kinesisk nakenhund...Skulle mycket väl kunna tänka mig att ha en av varje... men dà behöver jag nog bo lite större! Haha :)



Sà fina <3

Nu inväntar vi fyrverkerierna som avslutar San Sebastian-firandet, vilket vi tänkte avnjuta fràn terassen!

4 kommentarer:

  1. Åh vad härligt det lät med en dag på stranden en dag som denna snöiga dag här i Stockholm!

    SvaraRadera
  2. Ja, en sàdan här dag inser man att man är lyckligt lottad :) / Helen

    SvaraRadera
  3. Så härligt!!! Om två veckor får jag sol =)

    SvaraRadera
  4. Dà fàr ni lite ny energi hela familjen :), härligt! / Helen

    SvaraRadera