tisdag 24 januari 2012

ARG!!!!!


Idag var min 9-àriga dotter superledsen när jag kom till skolan (igen!!!). Jag sàg pà làngt hâll att nàgot hänt och ... ja, man vill ju bara skydda henne fràn allt! Det var inget värre än vanligt - bara samma gamla vanliga kille som kallat henne ful... och samma gamla vanliga tjej som nypit henne i armen sà hon var alldeles röd. Kommentarer, tillrättavisningar, skratt... Ja, allt det där som barn gör mot varandra när vuxna inte ser eller orkar bry sig!!!! När de sedan skulle spela ett bollspel pà skolgàrden innan vi gick hem, min Stella och nàgra klasskompisar, sà var det sà tydligt att speciellt tre av dem teamade ihop sig mot Stella. Tills jag kom fram.... AHHAAAA!!! Jag blir sà tokigt arg! Jag ser ju hur ont det gör i henne. Sà blir det ytterligare ett samtal med lärare i morgon dà... inte för att de lyssnar men... För jäkligt att det ska behöva vara sà pà en liten skola - att de inte tar det pà allvar och bryter det innan det gàr för làngt!




Ful??? Nää - mànga bra och en del dàliga egenskaper har hon, vàr lilla tjej - men ful !!! Nej, det kan man inte anklaga henne för!!!

2 kommentarer:

  1. Usch fy f*n. Sånt är så hemskt när det blir så där och skolan inte verkar bry sig :( man blir så ledsen och arg som förälder och så vet man att man måste skicka barnet till skolan igen och igen och igen...
    Jag hoppas att skolan kan förmå sig att lyssna och ta er på allvar imorgon. Styrke kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det e det som är det värsta, att de inte verkar lyssna! Barn e ju barn och finns det vuxennärvaro i tillräcklig mängd sà undviker man sànt här! Men, man fàr inte ge upp... /kram Helen

      Radera