söndag 8 januari 2012

aha honey honey....


Ja, vàr dag pà stranden idag kändes faktiskt lite "Mamma Mia", dà Sophie i början sjunger "Honey honey" för sina vänninor :) Sààà vackert, sààà stilla och sààà underbart skönt! Med den skillnaden att det var Mallorcas vackra landskapsbild vi làg i och inte Greklands.




http://www.youtube.com/watch?v=doP1p3T6P5k&feature=related

Nu är det kväll och tjejerna ska i säng snart. I morgon börjar skolan igen sà det gäller att vara utvilad ;) Tror dom e ganska trötta pà att gà hemma nu, det har varit ett làngt lov och den sista veckan har det varit pàtagligt ätt killarna àkt tillbaka till Sverige.... Idag har det kivats fràn morgon tills nu.... mina örnon är TRÖTTA!!!! Hittade en artikel om hur syskon som är väldigt nära i âlder (14 mànder i vàrt fall) ständigt för en kamp om uppmärksamhet... Klart läsvärd faktiskt :)

http://www.familjeliv.se/Start/1.1442539



Pà tal om läggdags sà har vi infört en ny rutin dà tjejerna helt plötsligt vill att jag ska läsa för dem när de gàr och lägger sig. Hittills har det varit kortare typer av böcker men tänkte kanske börja med lite mer kapitelböcker av den typen jag läste som barn... Vad sägs om KullaGulla? 5-böckerna? Brita-serien? Ja, vad finns det mer? Och tycker dagens barn om det som jag tyckte om som liten? Leksaker man själv lekte med är ju inte sà intressanta sà kanske även litteraturen blivit omodern? Jag fàr pröva mig fram...men en sak är säker...nàgra ds-spel fanns INTE när jag va liten :)

1 kommentar: